Ik ga uit van de persoon en niet van een vastliggend programma. De les wordt aangepast aan persoonlijkheid, leerstijl en doelstelling van de leerling. Deze staat centraal, niet de docent of de methode.
Alle niveaus en alle leeftijden zijn welkom.
De muziekkeuze wordt voor groot deel bepaald door smaak en wensen leerling. Ik leg mijn eigen muzieksmaak niet op. Klassiek, pop, tango, desgewenst notatie of bewerking van stukken, aangepast aan het niveau van de leerling.
Wat kan tijdens een les zoal aan bod komen:
– pianomethode
– losse stukken
– quatre-mains
– improvisatie
– prima vista spel
– het verhaal achter de noten
– zelf muziekstukjes maken en noteren
– gebruik ritme-instrumenten
Als je niet of weinig hebt kunnen studeren is er in de les tijd om samen aan een stuk te werken, waardoor je weet hoe je goed studeert en gemotiveerd raakt. Ook prima vista-, quatre-mains- en improvisatiespel kan uitgebreider aan bod komen.